PULCIŅŠ

Mālpils internātpamatskolas
Vides izglītības pulciņa programma
Veselību veicinošās skolas pulciņš
2017./2018.m.g.

Vārds, uzvārds
Dace Purviņa
Pedagoģiskais darba stāžs
22 gadi
Izglītība
Augstākā
Specialitāte
Vidusskolas bioloģijas un pamatskolas ķīmijas skolotāja
Kursi – tēma, gads, apjoms (h)
Veselību veicinošo skolu tīkla seminārs “Par negatīvā stresa mazināšanu un pozitīvu savstarpējo attiecību veidošnu. 4st 2016. Apliecinājums
Veselības veicināšanas skola, Veselības izglītības saturs un mācīšanas metodes atbilstoši veselības izglītības standarta prasībām vidusskolā (B1) (36st), kursu apliecība. 2006.

Kontakttālrunis
29476909

1. Programmas vispārējs raksturojums,
       Mālpils internātpamatskolā mācās skolēni no sociāli maznodrošinātajām un nelabvēlīgajām ģimenēm. Šiem skolēniem ir svarīgi iemācīt apgūt apzinātu uzvedību visai dzīvei velkot paralēles ar iespējām veidot skaistas attiecības ģimenē, skolā, plānot un organizēt savu dzīvi atbilstoši veselīga dzīvesveida un ar to saistītajiem stereotipiem. Lai to apgūtu, nepieciešams skolēniem sniegt pamatzināšanas par veselīgu dzīvesveidu un veselības problēmām, jāiemāca prasmes un iemaņas, kas nepieciešamas veselīga dzīvesveida problēmu atpazīšanai un risināšanai. Svarīgi iemācīt un nostiprināt veselīga dzīvesveida uzvedības normas un veidot motivāciju aktīvai darbībai.
2. Mērķis.
1.Radīt un pilnveidot skolēnu interesi par veselīga dzīvesveida pētīšanu. Veidojot viņos izpratni par veseligu dzīvesveidu, lai sekmētu labvēlīgu attieksmi veselības saglabāšanā un uzlabošanā.
2.Izveidot izpratni par veselību un tās nozīmi cilvēka dzīves kvalitātes uzlabošanā.
3. Uzdevumi.
1.      Sniegt pamatzināšanas par veselību un tās problēmām, veidojot vienotu pasaules uztveri.
2.      Veidot prasmes un iemaņas, kas nepieciešamas veselīga dzīvesveida problēmu atpazīšanai un risināšanai.
3.      Izglītot un radīt atbildības sajūtu par ekonomiskajām, sociālajām, politiskām un veselības kopsakarībām un mijiedarbībām sabiedrībā.
4.      Nostiprināt jaunas, veselību veicinošas uzvedības normas , veidot motivāciju aktīvai darbībai.
5.Sniegt pamatzināšanas par veselīgu dzīvesveidu un tā nozīmi cilvēka dzīves kvalitātes uzlabošanā.
4. Programmas īstenošanas laiks
2017./2018.mācibu gads
5. Mērķauditorija.
     1.- 9. klase
6. Programmas īstenošanas forma
Pulciņš
7. Stundu skaits nedēļā – 2 (40min)
8. Programmas saturs


Tematiskais plāns

N.p.k.
Tēmas nosaukums
Kopējais stundu skaits
Tēmas izklāsts/stundu saturs
Stundu skaits
1.
Veselīgs dzīvesveids
10
Veselīga dzīvesveida nozīme un ietekme uz vidi

10 stundas – T/P*
2.
Veselība, veselības problēmas
10
Mana veselība un tās profilaktiskie pasākumi Veselības problēmas un to cēloņi, novēršanas iespējas

10 stundas – T/P*
3.
Garīgā veselība
5
Garīgā veselība un to ietekmējošie faktori
5 stundas – T/P*
4.
Ievainojumi
10
Pirmā medicīniskā palīdzība
10 stundas – T/P*
5
Fiziskā aktivitāte
5
Fizisko aktivitāšu nozīme cilvēka veselības uzturēšanā

5 stundas – T/P*

6.
Veselīgs uzturs un diētas
10
Veselīga uztura nozīme veselības saglabāšanā
10 stundas – T/P*

7.
Higiēna
5
Higiēna un tās nozīme ikdienā un veselības saglabāšanā

5 stundas – T/P*

8.
Drošība
5
Drošība katra cilvēka atbildība
5 stundas – T/P*

9.
Kaitīgie ieradumi un atkarības
5
Kaitīgie ieradumi un to novēršana- cilvēka dzīves kvalitātes uzlabošana

5 stundas – T/P*

10.
Ģimene, skola, sabiedrība
5
Ģimenes, skolas un sabiedrības nozīme cilvēka attīstībā

5 stundas – T/P*

Kopā
70
* Ieteicams norādīt stundu teorētisko (T) vai praktisko (P) ievirzi



9. Darba metodes, paņēmieni
pulciņa nodarbība, radoša darbnīca, izstāde, konkurss, sacensības, ekskursija, eksperimentēšana, laboratorija, vingrinājumi, individuāls/pārī/grupu darbs, patstāvīgais darbs, projekta izstrāde un prezentēšana, konsultācijas

10.Plānotie rezultāti.
1.      Savas piederības dzīves videi apzināšanās.
2.      Zināšanas un izpratne par veselīgu dzīvesveidu un tā ietekmi uz katra indivīda personisko attīstību.
3.      Radīta videi draudzīga attieksme (noteikta vērtību orientācija un atbildības izjūta pret savu un apkārtējo veselibu).
4.      Prasme iegūtās zināšanas izmantot, pieņemt lēmumus un tos īstenot.
5.      Veselīga dzīvesveida vērtības izpratne, radusies motivācija rūpēties par savu un līdzcilvēku veselību.

11. Nepieciešamo resursu nodrošinājums
            Telpas: 215.kabinets
            Inventārs: Škēres, līme, krāsainie zīmuļi, flomāsteri, bioloģijas kabinetā pieejamie tehniskie līdzekļi, iekārtas un aprīkojums, ITK
            Materiāli: zīmēšanas papīrs, kartons,
12. Literatūras saraksts
1.      Veselību veicinošā skola, metodiskais materiāls RAKA 2002
2.      Veselības mācība vidusskolai, 1.,2. daļa RAKA 2005
3.      Veselības mācība vidusskolai, praktikums RAKA 2005
4.      Baltijas vide, pārtika un veselība, Skolotāja grāmata 2013.
5.      Ko darīt? Neatliekamās medicīnas centrs
6.      Veselība un veselības ieražas skolas vecuma bērniem Latvijā, Aptaujas rezultāti 1999
7.      Veselības veicināšana Eiropas otrā līmeņa veselību veicinošajās skolās
8.      Mainos es. Mainies tu. Mainās visa pasaule.
9.      ĢMO-mīti un fakti, 2010
10.  Cilvēks vidē, Mācību palīglīdzeklis vides izglītībā, 2004.
11.  Cilvēks vidē, Praktisko darbu burtnīca vides izglītībā, 2004.
12.  Drošā diena
13.  V.Makdono, M.Braungards, No šūpuļa līdz šūpulim, 2012.

Interešu izglītības pulciņa vadītājs _____________________________/ D.Purviņa/


Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru