Mālpils internātpamatskolas
Vides
izglītības pulciņa programma
Veselību veicinošās skolas pulciņš
2017./2018.m.g.
Vārds,
uzvārds
|
Dace Purviņa
|
Pedagoģiskais
darba stāžs
|
22 gadi
|
Izglītība
|
Augstākā
|
Specialitāte
|
Vidusskolas
bioloģijas un pamatskolas ķīmijas skolotāja
|
Kursi
– tēma, gads, apjoms (h)
|
Veselību
veicinošo skolu tīkla seminārs “Par negatīvā stresa mazināšanu un pozitīvu
savstarpējo attiecību veidošnu. 4st 2016. Apliecinājums
Veselības
veicināšanas skola, Veselības izglītības saturs un mācīšanas metodes
atbilstoši veselības izglītības standarta prasībām vidusskolā (B1) (36st),
kursu apliecība. 2006.
|
Kontakttālrunis
|
29476909
|
1. Programmas vispārējs raksturojums,
Mālpils internātpamatskolā mācās skolēni
no sociāli maznodrošinātajām un nelabvēlīgajām ģimenēm. Šiem skolēniem ir
svarīgi iemācīt apgūt apzinātu uzvedību visai dzīvei velkot paralēles ar
iespējām veidot skaistas attiecības ģimenē, skolā, plānot un organizēt savu dzīvi
atbilstoši veselīga dzīvesveida un ar to saistītajiem stereotipiem. Lai to
apgūtu, nepieciešams skolēniem sniegt pamatzināšanas par veselīgu dzīvesveidu un
veselības problēmām, jāiemāca prasmes un iemaņas, kas
nepieciešamas veselīga dzīvesveida problēmu atpazīšanai un risināšanai. Svarīgi
iemācīt un nostiprināt veselīga dzīvesveida uzvedības normas un veidot
motivāciju aktīvai darbībai.
2. Mērķis.
1.Radīt un
pilnveidot skolēnu interesi par veselīga dzīvesveida pētīšanu. Veidojot viņos izpratni par veseligu dzīvesveidu, lai sekmētu labvēlīgu
attieksmi veselības saglabāšanā un uzlabošanā.
2.Izveidot
izpratni
par veselību un tās nozīmi cilvēka dzīves kvalitātes
uzlabošanā.
3. Uzdevumi.
1.
Sniegt pamatzināšanas par veselību un tās
problēmām, veidojot vienotu pasaules uztveri.
2.
Veidot prasmes un iemaņas, kas nepieciešamas veselīga
dzīvesveida problēmu atpazīšanai un risināšanai.
3.
Izglītot un radīt atbildības sajūtu par
ekonomiskajām, sociālajām, politiskām un veselības kopsakarībām un
mijiedarbībām sabiedrībā.
4.
Nostiprināt jaunas, veselību veicinošas
uzvedības normas , veidot motivāciju aktīvai darbībai.
5.Sniegt
pamatzināšanas par veselīgu
dzīvesveidu un tā nozīmi cilvēka dzīves kvalitātes
uzlabošanā.
4. Programmas īstenošanas laiks
2017./2018.mācibu gads
5. Mērķauditorija.
1.- 9. klase
6. Programmas
īstenošanas forma
Pulciņš
7.
Stundu skaits nedēļā – 2 (40min)
8.
Programmas saturs
Tematiskais
plāns
N.p.k.
|
Tēmas nosaukums
|
Kopējais stundu
skaits
|
Tēmas
izklāsts/stundu saturs
|
Stundu skaits
|
1.
|
Veselīgs
dzīvesveids
|
10
|
Veselīga dzīvesveida
nozīme un ietekme uz vidi
|
10 stundas –
T/P*
|
2.
|
Veselība, veselības
problēmas
|
10
|
Mana veselība un
tās profilaktiskie pasākumi Veselības problēmas un
to cēloņi, novēršanas iespējas
|
10 stundas –
T/P*
|
3.
|
Garīgā veselība
|
5
|
Garīgā veselība
un to ietekmējošie faktori
|
5 stundas – T/P*
|
4.
|
Ievainojumi
|
10
|
Pirmā
medicīniskā palīdzība
|
10 stundas –
T/P*
|
5
|
Fiziskā aktivitāte
|
5
|
Fizisko
aktivitāšu nozīme cilvēka veselības uzturēšanā
|
5 stundas – T/P*
|
6.
|
Veselīgs uzturs un diētas
|
10
|
Veselīga uztura
nozīme veselības saglabāšanā
|
10 stundas –
T/P*
|
7.
|
Higiēna
|
5
|
Higiēna un tās
nozīme ikdienā un veselības saglabāšanā
|
5 stundas – T/P*
|
8.
|
Drošība
|
5
|
Drošība katra
cilvēka atbildība
|
5 stundas – T/P*
|
9.
|
Kaitīgie ieradumi un atkarības
|
5
|
Kaitīgie
ieradumi un to novēršana- cilvēka dzīves kvalitātes uzlabošana
|
5 stundas – T/P*
|
10.
|
Ģimene, skola, sabiedrība
|
5
|
Ģimenes, skolas
un sabiedrības nozīme cilvēka attīstībā
|
5 stundas – T/P*
|
Kopā
|
70
|
* Ieteicams
norādīt stundu teorētisko (T) vai praktisko (P) ievirzi
9.
Darba metodes, paņēmieni
pulciņa nodarbība, radoša darbnīca,
izstāde, konkurss, sacensības, ekskursija, eksperimentēšana, laboratorija,
vingrinājumi, individuāls/pārī/grupu darbs, patstāvīgais darbs, projekta
izstrāde un prezentēšana, konsultācijas
10.Plānotie rezultāti.
1.
Savas piederības dzīves videi apzināšanās.
2.
Zināšanas un izpratne par veselīgu dzīvesveidu
un tā ietekmi uz katra indivīda personisko attīstību.
3.
Radīta videi draudzīga attieksme (noteikta
vērtību orientācija un atbildības izjūta pret savu un apkārtējo veselibu).
4.
Prasme
iegūtās zināšanas izmantot, pieņemt lēmumus un tos
īstenot.
5.
Veselīga dzīvesveida vērtības izpratne,
radusies motivācija rūpēties par savu un līdzcilvēku veselību.
11.
Nepieciešamo resursu nodrošinājums
Telpas:
215.kabinets
Inventārs:
Škēres,
līme, krāsainie zīmuļi, flomāsteri, bioloģijas kabinetā pieejamie tehniskie
līdzekļi, iekārtas un aprīkojums, ITK
Materiāli:
zīmēšanas
papīrs, kartons,
12. Literatūras saraksts
1.
Veselību
veicinošā skola, metodiskais materiāls RAKA 2002
2.
Veselības
mācība vidusskolai, 1.,2. daļa RAKA 2005
3.
Veselības
mācība vidusskolai, praktikums RAKA 2005
4.
Baltijas
vide, pārtika un veselība, Skolotāja grāmata 2013.
5.
Ko
darīt? Neatliekamās medicīnas centrs
6.
Veselība
un veselības ieražas skolas vecuma bērniem Latvijā, Aptaujas rezultāti 1999
7.
Veselības
veicināšana Eiropas otrā līmeņa veselību veicinošajās skolās
8.
Mainos
es. Mainies tu. Mainās visa pasaule.
9.
ĢMO-mīti
un fakti, 2010
10.
Cilvēks
vidē, Mācību palīglīdzeklis vides izglītībā, 2004.
11.
Cilvēks
vidē, Praktisko darbu burtnīca vides izglītībā, 2004.
12.
Drošā
diena
13.
V.Makdono,
M.Braungards, No šūpuļa līdz šūpulim, 2012.
Interešu izglītības pulciņa vadītājs
_____________________________/ D.Purviņa/
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru